Silnik i napęd.
Czysta sprawa.
W przypadku TORION bardzo dużo dzieje się z przodu, a tak mało wychodzi z tyłu. Duży silnik 4-cylindrowy DPS w TORION 956 SINUS spełnia normę emisji spalin Stage V. Oczyszczanie spalin następuje za pomocą filtra cząstek stałych (DPF) ze zintegrowanym katalizatorem utleniającym (DOC) i technologią SCR. Silnik Yanmar w obu modelach kompaktowych SINUS spełnia już dziś normę Stage V. Oczyszczanie spalin następuje w filtrze cząstek stałych (DPF) ze zintegrowanym katalizatorem utleniającym (DOC).
Inteligentne chłodzenie.
Wszystkie modele TORION SINUS są wyposażone w opcjonalny rewers wentylatora, który automatycznie czyści chłodnicę i powierzchnie wlotowe. W regularnych odstępach czasu wentylator zmienia kierunek obrotów i wydmuchuje duże zanieczyszczenia i małe cząstki kurzu.
Porządny nacisk.
Aby operator mógł w każdej chwili niezawodnie korzystać z całej potrzebnej mocy, wszystkie silniki modeli SINUS wyposażono w turbosprężarkę wastegate. Wraz z dwubiegową skrzynią hydrostatyczną poprawia ona znacznie dynamikę napędu.
TORION | Moc silnika | |
kW | KM | |
956 SINUS | 76 | 103 |
644 SINUS | 52 | 71 |
537 SINUS | 52 | 71 |
Napęd jezdny. SMART SHIFTING.
Przełączanie SMART.
TORION SINUS zmienia biegi wtedy, gdy jest to potrzebne – operator nawet tego nie zauważa. Dwustopniowy hydrostatyczny napęd jezdny synchronizuje się odpowiednio do stylu jazdy. W zależności od ustawienia pedału jazdy przekładnia przełącza między prędkością 8 a 16 km/h.
Szybki i komfortowy w użyciu.
Zwłaszcza gospodarstwa o różnych lokalizacjach i przejazdach potrzebują szybkiej ładowarki kołowej, która może również skutecznie pracować w ciasnych i trudnych przestrzeniach.
Komfortowe modele TORION SINUS stanowią uzupełnienie oferty produktów CLAAS o jedną dużą i dwie kompaktowe ładowarki kołowe osiągające maksymalną prędkość 40 km/h. Dzięki temu te lubiane maszyny dostępne są teraz już w klasie 5- i 6-tonowej.
Podwozie.
Mocny na najmniejszej powierzchni.
Wyzwaniem było skonstruowanie zwinnej ładowarki kołowej z jeszcze wyższym obciążeniem użytkowym. Rozwiązanie: maksymalne podparcie i zabezpieczenie przed przechyleniem dzięki podwoziu, które ustanawia nowe standardy w swojej klasie. TORION SINUS nie jest skręcany za pomocą przegubu w środku, lecz również za pomocą osi tylnej. Dwa drążki kierujące łączą przód pojazdu z tylnymi zębami osi. Gdy tylko operator skręci ładowarkę kołową, oś tylna również skręca synchronicznie.
W rezultacie TORION SINUS łamie się mniej przy pełnym kącie skrętu. Zalety: promień skrętu jest mniejszy, stabilność ładunku i obciążenie użytkowe są większe. TORION SINUS podnosi więcej, jest bardziej skrętny i prowadzi się wygodniej.
Po lewej: TORION SINUS z kierowaną osią tylną
Z prawej: TORION ze stałą osią tylną: +11%
TORION | 956 SINUS | 644 SINUS | 537 SINUS | |
Rozstaw osi | mm | 2600 | 2150 | 2150 |
Promień skrętu z ogumieniem standardowym | mm | 4200 | 3750 | 3510 |
Pewnie na mocnych oponach.
Dzięki kątowi skrętu wynoszącemu 30 stopni i kątowi wychylenia 8 stopni w każdą stronę, solidny i trwały przegub wahliwy zapewnia stabilne ustawienie – nawet wtedy, gdy ładowarka kołowa obróci się na nierównym podłożu. Amortyzator w przegubie podnosi komfort jazdy podczas pracy.
Dodatkowo, dzięki wstępnie naprężonym blokom amortyzatorów na tylnej osi, TORION 956 SINUS może oscylować w zakresie 5 stopni w lewo i w prawo.